Sunday, March 22, 2020

Kenapa dengan kamu?

Assalammualaikum 

Hai
Sebulan lebih diari ni sepi tanpa apa-apa. Harini merupakan hari kelima rakyat Malaysia di kuarantin. Fikiran tak tahu macam mana celarunya. Duduk di rumah cuba buat apa yang patut tapi masih rasa sesuatu yang hilang. Semalam aku sempat jumpa dia buat seketika. Bersua muka, makan bersama dan beli barang keperluan rumah. Dia berbelanja itu dan ini buat aku untuk pertama kalinya. Bahagia dan gembira hanya Allah saja yang tahu. Aku senyum melihat dia cari barang dapur untuk keluarga. Nasib kiranya topeng muka ada melekat di muka, jika tidak mesti dia nampak aku senyum tidak berhenti pabila melihat dia. Bakal malu dan segan aku dibuatnya nanti. Biarpun masa terluang cuma seketika buat aku dan dia, aku bersyukur dan sangat sangat gembira. Hati riang bila melihat dia di depan mata. Jarak memisahkan kita, waktu dipinjamkan sekejap buat kita. Namun, aku tidak akan pernah berhenti menyayangi kamu.

Sayang,
Aku merasa sesuatu yang menganggu kamu ketika ini. Aku tidak tahu apa yang kamu lalui. Kamu senyap tanpa membalas apa-apa pesananku. Puas aku meninggalkan pesan berbelas belas tapi kamu tetap menyepikan diri. Sedangkan aku melihat kamu 'online' di whatsapp. Apa yang merunsingkan kamu, sayang? Apa yang membebankan kamu dikala ini? Adakah ia berpunca daripada aku?
Hati aku tidak tenang. Hati aku runsing memikirkan kamu.
Jika diikutkan hati, aku ingin sekali buat panggilan dan menanyakan keadaan kamu. Tapi aku berfikir sejenak, mungkin kamu butuh waktu bersendiri. Mungkin kamu butuh waktu untuk bertenang dan menyelesaikan apa yang perlu. Aku mendoakan segala urusanmu dipermudahkan.
Biarlah aku menunggu kamu  dan mendoakan yang baik baik buat kamu. 

Itu yang mampu aku lakukan saat ini.

Maafkan aku.