Thursday, October 20, 2011

tak leh tidow ag !

kenape la malam ny ta boleh tidow kn ? pelik sungguh la . wlaupun aku taw esok kne bangun pagi nak g keje tapi tetap tak tidow ag skunk ny . jam dah menunjukkan pukul 1.05 pagi . tapi mate ny tetap ta nak tidow n jari-jemari ny still mengetuk2 keyboard laptop ny . dah knp la aku mlm ny gaknye . anyway , aku dah lame ta menaip dlm blog ny tapi ta taw knp malam ny jari-jemari jadi rajin ta macam hari2 yg sebelumnye . mungkin skunk hidup aku penuh dgn orang2 yg matang n bawe aku ke jalan yg sepatutnye kot . cewahhhh ! ayat aku dah macam orang bermotivasi . hahaha . ntah ape kene-mengena pon aku ta taw . tapi betol la . aku ta sangka , aku menjadi sebegini sejak akhir2 ny . kadang2 aku rase benar2 menghargai kemahuan sendiri walaupun aku taw kemahuan tu ade yg ta mungkin akan tercapai tapi hati aku selalu berbisik "tiade yang mustahil kalu terus berharap,berdoa,berusaha n bermohon pd tuhan" . ta kan sia2 kn kalu kite terus berdoa setiap hari pd tuhan utk dapatkn sesuatu yg baik wat diri n orang di sekeliling kite . aku baru sedari pabila umur semakin meningkat , kite menjadi semakin matang utk berfikir tentang baik dan buruk dalam kehidupan seharian . mencari kepastian tntang sesuatu perkare adalah wajib . hati semakin tenang utk menghadapi segale kemungkinan bile pemikiran tidak bercampur-baur dgn perasaan  sendiri . dah tak peduli dgn kate2 orang, yg penting diri sendiri percaye dengan KETENTUAN ALLAH  .  itu lebih penting dari segalenye . :) 

P/S : yakinlah n percaye dengan setiap ketentuan yg telah diberikan oleh-NYA .