Saturday, October 29, 2011

tangisan dalam senyuman .

hari semalam 27hb october nk diikutkan aku ingin ukir senyuman sepanjang hari tanpa peduli dengan kata2 orang yg anggap aku gile senyum sorang2 atau sebaliknye . senyuman yg nak aku ukir hanya kerana satu sebab iaitu aku telah mengalir airmate gembire pada tarikh 26hb october jam 11.07 malam setelah aku terime pesanan ringkas dr seseorang . riang rase hati tak terase sampai tidur aku nyenyak untuk meniti hari esoknye . senangnye rase hati bile dapat sms dr dye . setiap mase aku tunggu dan akhirnye penantian aku berbalas dgn sms yg cukup ringkas wat aku membacenye . tanpa disedari mengalir airmate aku membace sms tersebut . terime kasih sbb wat hati aku tenang n bahagia untuk seketike .aku amat menghargainye . aku taw yang airmate ny sentiase menjadi peneman di saat suka duka aku setiap mase . tapi ia hanya untuk seketike bile hati aku diragut dgn cerita yg tidak sedap didengar .tapi bkn krn dye tapi krn orang lain . terluke hati kecil ini . terase ingin meraung tapi tak terdaya . biarpun aku hanya kenal kau hampir tiga minggu tapi aku tak sangka yg aku dapat khabar dr orang lain yg amat membuat hati aku cukup kecewa . kenapa perlu begitu ? kenapa ? sedih tak terasa . airmate ny bagai hujan yg membasahi bumi . ya Allah , andai aku bersalah . berilah aku ruang untuk berbetulkan segalenye . andai bukan salahku , biarlah aku menjadi seorang sedar dengan ape yg aku lakukan . hanya Kau aku bermohon susah dan senang . Kau mengetahui segalenya baik dr pengetahuan aku ataupun sebaliknye . ya Allah , biarkan senyuman ini terukir untuk hilangkan segale gundah di hati ini . AMIN . . .