Wednesday, August 1, 2018

JIwa aku separuh mati

Assalammualaikum

. . . . . . . . 

Lama aku meninggalkan cerita yang meniti hari-hari aku. Aku rasa jiwa aku separuh mati. Tiada apa yang tinggal. Tiada rasa yang hadir. Tiada warna yang menceriakan. Tiada teman untuk meluahkan. Tiada tempat untuk aku berkongsi. Jiwa aku benar benar mati. Akal aku mati. Hati aku turut merasai benda yang sama. Membisu dan membatu. Tiada darah yang mengalir. Tiada warna merah. Tiada warna apa pun yang mewarnai. Aku mungkin kehilangan separuh hati aku. Aku kehilangan separuh jiwa aku. Aku hilang separuh senyuman aku. Aku hilang separuh tawa aku. Aku hilang semua yang aku ada. Aku hilang keceriaan yang aku ada. Aku rasa jasad aku masih kekal namun jiwa aku melayang jauh. Jiwa aku mati seolah olah koma. Tiada nyawa tiada perasaan apa apa. Akal jahat aku sentiasa berniat untuk telan pil tidur. Agar akal aku tidak berfikir. Agar hati aku tak punya rasa apa apa. Aku menangis seperti orang kurang siuman meluahkan pada Illahi. Setiap hari setiap malam tanpa ada tertinggal. Senantiasa airmata menjadi sahabat sejati. Kosong, Kosong, Kosong. Aku lupa tentang diri sendiri, Makan minum dan semuanya. Tiada siapa lihat pengorbanan yang kau lakukan, tapi mereka akan lihat kesilapan kau biarpun sekecil zarah. Aku ingin pergi jauh dari semuanya tanpa ada siapa kenal aku. Aku takkan menyakiti sesiapa. Aku tidak akan menyusahkan sesiapapun. Susah senang perit dan sakit biar aku sorang yang tanggung sendiri. Itu lebih baik. Baik dari segalanya. Aku mendoakan Allah melindungi mereka yang aku cintai. Sampai bila mataku tertutup rapat, hilanglah segala kepayahan mereka tanggung hanya kerana aku. Sampai satu masa nanti. Masa itu tetap akan tiba. Aku mohon maaf buat kamu yang membaca di setiap keterlanjuran kata, kekasaran yang menguris hati sepanjang kamu mengenali aku menyayangi aku. Aku tetap aku. Kesilapan aku, maaf sejuta kali daripadaku. Moga kau berbahagia selalu tanpa aku. Allah akan pelihara dan jagakan kamu. 


Love, fnayzd ❤