Friday, August 10, 2018

Kau Takkan Tahu

Assalammualaikum 

. . . . . .

Apa yang perlu aku katakan?
Sayang, kau takkan tahu apa yang berlaku. 
Apa yang bermain dalam hati dan fikiran aku.
Kau cinta hati aku. Tapi hanya dari jauh.
Apa yang berlaku pada aku, kau tetap takkan tahu.
Bukan kau ada di depan mata aku.
Bukan kau tahu apa yang sedang berperang dalam fikiran aku, hati aku.
Aku cuba untuk keluar dari semuanya biarpun aku sendiri.
Aku semakin berani untuk berjalan sendiri dan tidak memerlukan orang lain.
Aku cuba untuk buang semua harapan dalam diri.
Kelemahan aku pendamkan.
Kelebihan aku campak jauh dari sisi.
Setiap hari, aku sentiasa bermimpi kau tersenyum jelas di depan mata aku.
Pabila mata di buka, senyuman itu hilang dari pandanganku.
Tiada susuk tubuh yang aku rindukan.
Tiada kata-kata indah yang diluahkan dari bibir kamu.
Tiada ketawa kamu, tiada senyuman kamu. 
Aku mati di dunia nyata.
Aku bahagia di dunia tidurku.
Ia berlaku setiap hari, setiap lena aku.

Aku yakin.
Allah temukan aku dengan kamu bersebab.
Allah jauhkan kamu dari aku juga bersebab.
Tatkala rindu ini tak mampu untuk aku bendung, tatkala itu aku berdoa buat kamu.
Aku cuba jarakkan diri pada kamu, hanya kerna aku tahu aku bukan pilihanmu.
Tapi aku tahu aku cinta kamu.
Biarkan aku begini.
Biarkan aku sendiri.
Bahagialah kamu tanpa aku.

Aku redha dengan semua ini.
Aku redha. 
Aku redha.


Love, fnayzd ❤