Friday, August 17, 2018

Selamat Ulangtahun Aku

Assalammualaikum .

. . . . . .

Tanggal 17 Aug hari ini. 
Lahirnya seorang aku pada 26 tahun yang lepas. 
Seorang puteri sulung buat ibu dan ayah yang melengkapi rumah tangga mereka. 
Hari ini aku sendiri di dalam kamar mengisi hari aku yang bersisa beberapa jam lagi.
Lewat di kamar ini aku menyendiri dan mencoretkan kisah aku di sini.
Dunia mengajar aku erti memahami yang kita ini tidak punya kuasa apa apa melainkan DIA yang Maha Agung dan Berkuasa. Kita hanya mampu merancang tapi DIA menentukan segalanya. 
Alhamdulilah. 
Aku bersyukur masih diberi kesempatan selama 26 tahun untuk terus hidup dan menikmati pinjaman Tuhan buatku hingga hari ini. Biarpun aku ingin mengalah dan berputus asa tentang kehidupan aku, namun Tuhan masih sayangkan aku untuk melihat dunia ini lebih indah dari jangkaanku.
Mungkin tiada lagi 17 Aug buat aku pada tahun hadapan,
Mungkin juga tiada lagi manusia yang sama seperti aku yang punya nama mirip, tarikh dan masa dilahirkan serupa, perwatakan yang sama atau wajah yang seakan akan serupa aku.
Tiada. 
Kerna Tuhan mencipta kita berbeza beza.
Kerna DIA Maha Agung lagi Bijaksana.


Love, fnayzd ❤