Tuesday, February 11, 2020

Awak rindu siapa?

Assalammualaikum

Hai Semua.
Harini aku mencuri masa di ofis nak menulis blog bila aku terbaca status dia pagi tadi. 
Aku tertanya-taya siapakah yang dia rindu saat ni.
Dia senyap since semalam tanpa bertanya apa-apa dengan aku.
Tade call, tade apa apa pun.
Hmmm..
Awak dah tade hati dengan saya?
Awak memang tak perlu saya ke dalam hidup awak?
Awk menyepi seolah-olah kita cuma kawan biasa. Sedangkan kita sudah bertahun-tahun lamanya.
Mungkin juga awak dah bosan dengan saya. Mungkin jua saya bukanlah lagi orang yang boleh buat awak bahagia sekarang ini. 
Siapa yang awak rindu harini?
Tentulah bukan saya kan. Orang lain kan.

Kuatkan aku, Ya Allah untuk lalui hari hari aku sendiri.
Hanya Kau tempat aku mengadu biarpun beribu-ribu airmata aku mengalir setiap kali aku bersujud padamu. 
Aku doakan yang terbaik buat dia. Kau lindungilah dia selalu. Jagakanlah dia buatku.
Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui segala-galanya.
Aku redha dengan jalan ini. 

***********