Sunday, February 2, 2020

Welcome 2020


**********

Assalammualaikum 

Hai ! Lamanya rasa tak menulis dekat blog ni. Harini 2 February 2020, masuk tahun 2020 dah sebulan. Masih belum ada kereta terbang lagi sekarang ni. Jangan berangan okay. Ahahah. Btw alhamdulillah aku masih di sini dan mampu menulis sesuatu dalam blog ni. Last post is 17th August which means my birthday. Masa tu aku dalam keadaan yang sangat-sangat tidak okay. Aku sendiri tak tahu macam mana nak describe perasaan yang sangat kecewa. Berapa hari menangis sampai aku rasa mata aku ni bengkak tahap dewa. 

Beberapa bulan pun berlalu seperti biasa, kehidupan aku ada pasang surutnya. Menanti menunggu hingga bila aku sendiri tak tahu. Berharap dan terus berharap dalam tangisan dan ketawa tanpa berakhirnya apa-apa. Tanpa ada kata putus yang membolehkan aku yakin dan percaya dengan kata-kata.

Hari ini aku mencari kekuatan untuk tenang dan sabar. Aku buang segala perasaan kecewa yang ada. Aku buang kesedihan biarpun airmata menitis jua. Pinjaman yang Allah berikan iaitu DIA. Dia yang aku ada selain keluargaku. Dia yang aku perlu selain ahli keluargaku. Perasaan sedih yang hadir tatkala masa dia mampu untuk luangkan khas buat orang lain sedangkan aku cuma bayang-bayang. Selepas ini dia juga sudah ada peneman untuk ke sana sini. Mungkin jua aku dilupakan, mungkin jua aku dibelakangkan. Mungkin jua aku tidak dipedulikan. Itu adalah kemungkinan yang bakal berlaku kerna aku tahu ia mungkin akan berlaku.  

Aku beritahu apa yang aku rasa kerna itu hakikat yang aku lalui sepanjang beberapa tahun ini. Aku sendiri tak tahu andai dia mampu menerima apa yang aku perkatakan. Itu kebenarannya untuk apa aku sangkalkan. Itu yang aku tempuh untuk apa aku sembunyikan.
Aku berkata benar. Aku merasa semuanya. Aku merasa diabaikan. Aku merasa diketepikan dalam setiap sudut. Adilkah kau terhadap aku? Adilkah kau dengan apa yang kau lakukan?
Kau sendiri tahu apa yang kau berikan pada aku. Kau sendiri lebih tahu apa yang pernah terjadi dan bakal terjadi. 

Adakah aku berbohong? Adakah aku penipu dalam soal ini? Tidak. Tidak sama sekali. 
Aku berkata benar. Aku berkata benar. Terpulang buat kau untuk terima kata-kataku. Bagi aku, kau adalah pinjaman Allah buatku. Sebesar mana kekecewaanku, sedalam mana kesedihanku dan sekuat mana kasih sayang aku terhadapmu, Allah akan ambil jua kau daripadaku kerna kamu cuma pinjaman. Pinjaman yang aku ada sekarang ini. Apa-apapun aku perlu bersedia dan redha dengan apa jua yang bakal berlaku. 

Alhamdulillah. Aku tenang. Aku tenang untuk menghadapi semua ini.
In shaa Allah. Doakan yang terbaik untukku. 
Aamiin...


**********