Saturday, February 15, 2020

Weekend ini

Assalammualaikum

Happy Weekend!

Weekend minggu ni aku stay dekat rumah memandangkan perut cramp and sengugut. 
Lagipun bulan ni tak berapa ada. So diri sendiri kena faham faham la kan. But tapeee. Rezeki Allah tu luas. In sha Allah aku boleh bertahan lagi beberapa minggu.  Kadang kadang kita tak mampu nak luahkan pada manusia apa yang kita rasa sebab mereka mungkin tak mahu mendengar pun apa yang kita nak sampai dan luahkan. Paling aku yakin dan pasti apa apa yang aku luahkan pada Allah mesti tiada kekecewaan, sentiasa didengar dan diberi peluang. 
Aku berpegang pada satu. Segala yang aku lihat, aku dengar, aku rasa ini adalah pinjaman semata mata. Sama juga dengan mereka yang aku sayang. Mereka adalah pinjaman Allah buat aku. Aku tak mampu buat mereka sentiasa ada dengan aku. Aku tak mampu buat mereka sayangkan aku. Aku tak mampu buat mereka faham dan dengarkan aku. Kerna mereka cuma manusia. Manusia yang punya hati yang boleh berubah rubah. Jiwa yang meronta. Fikiran yang bisa fikir apa saja. Aku tak mampu genggam atau gari mereka. Aku tak mampu kerna aku juga manusia. 
Manusia yang lemah. Manusia yang memerlukan pertolongan Allah.
Tiada tempat lain yang mampu aku luahkan segalanya, hanya pada-Nya.
Aku berserah. Aku berserah. Aku berserah.

Doa itu adalah penawar. 
Penawar bagi setiap suka dan duka.
Penawar bagi hati yang terluka.
Penawar bagi jiwa yang bahagia.
Penawar bagi ketenangan yang abadi. 

Moga aku kekal tenang sebegini hingga ke akhirnya.
Moga aku kekal sebegini hingga menutup mata.

Aamiinnn

***