Tuesday, November 24, 2020

Hujan Lebat

 Assalammualaikum...

Malam ini hujan turun dengan lebat diiringi bunyi yang menenangkan.. Saat hujan melabuhkan tirai adalah waktu yang terbaik kamu memanjatkan doa terhadap Illahi dengan segalanya yang dihajati..

Aku rindu... Rindu pada keluargaku.. Tersangat rindu... Berbulan bulan lamanya aku tidak bertemu mereka... Airmataku mengalir sama seperti lebatnya hujan turun membasahi tanah ketika ini.. Rindu yang tak mampu terungkap... Rindu yang buat aku rasa sunyi dan sepi...

Di ruang kamar ini, aku menangis sepuasnya.. Aku ingin meluah namun tiada siapa yang ingin mendengar... Aku menyatakan rindu namun tiada balasan... Aku juga merindui kamu.. Kamu. Adakah kamu menyedari itu? Biarlah semuanya berlalu sepi.. 

Aku mampu bangkit sendiri seperti kebiasaannya...

Buatlah apa saja yang membahagiakan diri dan hidupmu... Selamat malam...