Sunday, November 15, 2020

My Two B

 Assalammualaikum

Hai All. 

Malam ni kepala aku agak pening, tak tahu ler kenapa tiba tiba.. Masuk angin agaknya nih.. Okay btw aku berada disini malam ni bukan untuk cerita pasal kepeningan aku but tentang My Two B.. Ehehe

My Two B tu adalah gabungan B antara Bella and Berry.. Comel kan nama tu.. Berry dan Bella merupakan dua ketul kebahagiaan dan pengikat antara aku dan dia.. Eceh.. Actually sangat rare sebab dalam Malaysia mungkin hanya kitorg memilik sesuatu yg sama dengan nama juga sama.. Aku bahagia bila lihat dia bahagia.. Aku berduka bila lihat dia terluka.. Bak kata pepatah “Cubit peha kanan, peha kiri turun terasa” Begitu juga apa yang aku rasa bila dia rasa kurang senang.. Biarpun aku jarang jumpa dia, jarang tahu apa yang dia lalui sama seperti dia juga yang jarang tahu apa yang aku hadapi.. Masing masing punya perasaan dan hal sendiri yang kadang kala tak mampu terluah cuma berharap orang akan memahami..

Kehadiran Berry bukan secara tidak sengaja namun kehadirannya adalah diibaratkan tidak menyangka.. Kami berusaha segigihnya untuk menanti kehadirannya biarpun pada mulanya bukan Berry yang kami mahukan.. Berry muncul di saat si dia mula berputus asa dengan hobi dan aktiviti yang buat hatinya gembira dan tenang.. Dia bagaikan hilang arah dan cukup berputus asa.. Aku terdiam aku terkesima.. Mengapa dan kenapa hatinya begitu terusik bila kami gagal mendapatkan “itu” sebelum kemunculan Berry.. Aku terpukul dengan kata katanya seolah olah dia mahu berhenti melakukan apa yang dia sangat suka dan bahagia.. Entah mengapa, waktu itu airmata aku mengalir.. Aku merasakan aku gagal membantunya ketika itu.. Meskipun aku merasa gagal waktu itu, hatiku terdetik mengapa aku tidak berusaha lagi keras dan kuat untuk bantu dia bangkit kembali.. Aku perlu keluar daripada rasa gagal itu dan cari jalan bagaimana aku mampu membantunya dengan sedaya upaya kudratku... Aku mengatur langkah dan strategi apa yang perlu apa yang tidak.. Aku cuba memujuk dia agar sama sama bantu aku untuk mendapatkan “itu”. Aku cuba pulihkan semangat dan kekecewanya.. Aku benar benar ingin dia terus berusaha dan tidak putus asa.. Aku ingin dia merasa bertapa indahnya sabar itu.. Bertapa lumayan ganjarannya bila kita miliki.. Bertapa hebatnya bila berusaha dan tidak putus asa.. Aku cuba aku cuba au cuba dan akhirnya aku berjaya!

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

Aku rasa sangat bersyukur bila dapat khabar yang kami bakal memiliki Berry dengan tidak disangka sangka.. Begitu cepat dan pantas masa berlalu waktu itu.. Segala prosedure dan segala syarat syarat untuk memiliki Berry dipermudahkan dengan sangat lancar tanpa ada sedikitpun halangan..

Tanggal 1 Julai 2020, merupakan tarikh keramat kami memiliki Berry sepenuhnya.. Gambaran perasaan aku ketika itu, bahagia dalam tangisan.. Aku selitkan doa dan lafaz di saat aku menempuh prosedure memilikinya.. Hati kecilku rasa ingin menjerit kerna terlalu gembira.. Tubuhku seperti ingin memeluk si dia untuk menandakan yang kami dah berjaya! Kita berjaya! Kita berjaya miliki Berry! Kita berjaya akhirnya biarpun berhempas pulas kita berusaha dengan keringat, airmata, kekecewaan muncul pada masa yang sama.. Alhamdulillah!

Harini juga Bella sembuh sepenuhnya setelah hampir setahun injured dan tak mampu bergerak.. Aku rindu sangat dengan Bella! Tersangat sangat.. Bella kunci hubungan antara aku dan dia.. Jikalau bukan kerana Bella, mungkin saja aku tidak akan pernah kenal dia seutuhnya.. Hai Bella, nanti kita jumpa ya! Rindu!

Berry dan Bella, kalian adalah penguat kasih sayang antara aku dan dia.. Lihatkan dia dan jagakan dia juga buat aku ya walaupun di mana mana kalian berada.. Kalian segalanya buat aku dan kalian jua segalanya buat dia.. Pergilah ke mana saja yang buat kalian mampu cipta memori bersama.. Aku senantiasa mendoakan dari jauh dan berharap aku juga dapat mencipta memori bersama kalian hingga ke akhirnya.. Aaminnn Aamiin Aamiinn

Selamat malam ❤️