Saturday, May 11, 2019

Aku masih di sini aka Hospital

Assalammualaikum 

Hai semua..
Aku masih di Columbia Asia hospital. Admitted sejak beberapa hari yang lepas. Badan aku skrg ni ada mesin. Hihi. Aku ganti ironman dlm Avengers yang mati tu. Jantung ada mesin berlampu. Aku kena pakai since smlm mesin ni selama 24jam untuk monitor my heart... 💓
Normal atau tidak jantung aku ni
Ke mana2 aku kena bawa mesin jantung ni
Tak boleh tinggal tak boleh juga kena air..huhu..
Beratus ribu mesin ni tau 😅
Kalau kena ganti smp tua still aku tak mampu lagi..kihkihkih...

Sahabat-sahabat
Terima kasih sbb tak putus2 mendoakan aku moga cepat sembuh
Keprihatinan korang buat aku kuat dan bertahan..terima kasih semua...
Allah akan lindungi dan jagakan kalian semua utk aku...maaf andai ada kesilapan aku buat pd korang ya...mohon ampun... 😔

************

Hai awak
Ya awak yg sy khaskn blog ni hny utk awk
Moga awk sihat dkt sana...
Sejak sy bgtau awk sy admitted hsptl
Sy dpt rasa awk lain tak mcm slalu
Awk bls wasap sy, hny sepatah bila sy tanya sepatah juga awk jwb..lepas tu awk senyap spanjang hari...seolah-olah awk rasa terganggu bila sy cari n contact awk..
Mungkin awk marahkan sy
Mungkin juga awk mula untuk menjauhkan diri daripada saya ☹
Saya minta maaf andai sy bgtau awk tntg keadaan sy, awk tak selesa..
Mungkin ada yang menganggu fikiran dan hati awak..maaf...sy tak berniat apa2

Saya tahu awak sibuk
Banyak benda awak perlu fikir selain sy kan...
Tape..
Sy takkan menyusahkan awk apa2
Sy tahu saya byk myusahkan awk
Sy banyak terasa hati dgn awk
Sy banyak bertanya itu ini dgn awk hingga awk tak selesa dan sememangnya awk tak suka
Sy selalu berdiam diri tanpa khabar berita
Maaf andai awk rasa dan fikir sy sering mencari punca kesalahan dan kesilapan awk
Itu tidak benar... sy tidak mencari punca tp sy memerlukan masa perhatian dan kasih sayang awk...sy benar2 maksudkannya...
Maaf... maaf andai perilaku sy punca yang membuatkan awk berubah dan menjauhkan diri dari saya...
Saya punya hati, sy masih punya jantung dan juga naluri untuk rasa perubahan yg berlaku pd awk...sy tak mampu untuk menipu gerak hati ini
Maaf maaf maaf
Sejuta kali maaf daripada saya seikhlas hati...

Andai benar awk sudah tawar hati dengan saya
Andai benar tiada rasa sayang lagi untuk saya
Andai benar tiada lagi saya dalam ruang hati dan hidup awk...
Saya redha..sy benar2 redha..

Awak pinjaman Allah buat saya
Setiap roh atau individu yang Allah hadirkan serta muncul dalam hidup kita biarpun sekejap atau sekelip mata, bukan saja2 tapi bersebab...
Saya yakin Allah temukan awak dlm hidup saya bersebab...saya bahagia sy benar2 bahagia bila hadirnya awk dlm hidup sy malah mjadi pghuni dlm hati sy ni...
Saya tidak pernah menyesal sedikitpun dengan adanya awak dlm fikiran dan hati saya malah kehidupan saya, sy bahagia bia teringat awk
Sy senyum sorang2
Setiap hari sy akan buka galeri gmbr dlm fon utk tgk muka awk, gmbr kita berdua ke mana2 yg mnjadi kenangan..
Itu rutin harian sy..even sy sibuk skalipn sblm tidur sy pastikn sy tetap akn lihat gmbr awk skjp

Awk kekuatan saya
Awak kekuatan saya slain ibu dan ayah
Awk pinjaman Allah yang paling berharga utk sy
Sy sentiasa berdoa stiap kali sujud utk Allah jadikan awak yang terakhir dalam hidup saya
Agar awak adalah jodoh saya sejak saya masih lagi 4 bulan dalam kandungan ibu saya
Saya berdoa agar nama awak tertulis dan ditetapkan Allah sbg jodoh saya dan pasangan sy dunia hingga ke akhirat
Pasangan yg bawa sy ke syurga dengan indahnya

Saya takkan pernah menyesal dan merungut andai Allah beri pinjaman ini iaitu Awak hanya sementara utk saya
Saya tetap akan jadikan rutin harian sy sperti biasa malah mungkin lebih kerap bila sy rindu awk
Saya rindu awak sekarang ni...
Benar2 rindu...
Dengan rindu inilah, sy berdoa utk Allah sampaikan pd awak melalui pelbagai cara yang Allah tujukan pd awak..mungkin juga dari mimpi mungkin juga dari setiap pgerakan awk buat ada utusan rindu dan doa sy buat awk...
Apa yang awk buat skrg ni ya
Mungkin di rumah uruskan mereka
Mungkin masa awk hny untuk mereka
Tiada terselit untuk saya
Awk senyap...
Senyap tanpa bertanya apa2 tentang saya...
Sy perlukan awk biarpun hny btanya khabar tntg keadaan sy skrg ini...

Tapee... sy redha 😊

Sy ikhlas dengan redha ini..
Allah akan lindungi dan peliharakan awk utk sy
Allah akan jagakan awak sebaiknya buat sy
Allah akan bahagiakan awk setulusnya
Allah akan permudahkan segala urusan awak hingga ke akhirnya
Saya ingin melihat awak bahagia
Melihat awak bahagia biarpun tanpa saya
Itu yang lebih penting buat saya
Kebahagiaan awak
Kebahagiaan awak
Dan kebahagiaan awak

Oklah sarapan pagi dah sampai

Saya tak dpt puasa harini
Kena makan juga



Cereal + milk



Love, fna ❤