Sunday, May 12, 2019

"Jacket itu"

Assalammualaikum 

Hai... 
Sekarang aku sudah berada di rumah bila ssemalam doctor bagi aku discharge dan berehat di rumah. Malam ni tiba-tiba aku cukup rindu pada dia. Entah kenapa sampai mengalir airmata.
Aku punya sesuatu yang khas aku simpan untuk dia kenang bila aku tiada lagi. Aku punya jacket dia yang tersimpan rapi hampir 4 tahun. Masih elok biarpun ada koyak sedikit disebabkan jacket tu kenangan dia accident beberapa tahun lepas. Jacket yang menyimpan seribu satu memori yang aku ada bersama dia. Aku melihat jacket itu seolah-olah aku melihat dia memakai di depan aku. Sungguh masa itu cukup pantas berlalu hingga aku tidak menyangka ianya menjadi simpanan yang paling berharga dalam hidup aku. Kenangan yang aku punya untuk aku titip jika dia bukan milikku suatu hari nanti. Disaat aku tahu jacket itu adalah sesuatu buat dia. Aku mencari pengantinya agar sama dan serupa seperti mana yang pernah dia memakainya. Aku bersungguh mencarinya hanya ingin melihat dia memakainya sekali lagi dengan keadaan yang masih elok dan baru. 
Bahagianya bila melihat dia memakainya dengan selesa dan tersenyum pada aku.

Saya hadiahkan jacket yang tak seberapa tu untuk awak. Saya harap awak suka dan kenang saya bila saya tiada nanti. Bila awak rindukan saya. Bila mana awak teringat dan fikirkan saya.
Saya berharap benar yang awak takkan pernah lupakan saya.
Biarpun satu hari nanti kita tidak bersama lagi.
Saya tidak pernah sedikitpun merasa kurang dengan kehadiran awak tapi ia benar melengkapi setiap ruang yang ada di hati saya ini. 
Tidak ada sedikitpun waktu terbiar saya tidak memikirkan awak.
Ingatan saya cukup kuat pada awak. 

Saya sayang awak

Saya tetap akan sayang awak hingga hembusan nafas saya terhenti....

Selamat Malam


Love, fna 💓