Wednesday, May 15, 2019

Seutas jam buat Dia

Assalammualaikum

Salam Ramadhan
Aku masih belum boleh berpuasa disebabkan "cuti" perempuan. Mungkin esok lusa aku dah boleh berpuasa.
Malam ni, aku cuma ingin meluahkan sesuatu di sini. Tak tahu kenapa aku sedih dan teramat sedih.
Benci sangat ke dia pada aku? Hina sangat ke aku ni di mata dia? Tiada lagikah sayang dia pada aku?
Aku sendiri tak tahu. Dengan cara dan gaya dia buat aku rasa aku tak di anggap apa-apa dalam hidup dia. Mungkin dia tengah bahagia. Mungkin juga dia benar-benar lebih bahagia tanpa aku.
Aku cuba bersangka baik dengan semuanya. 

Niat di hati aku ingin hadiahkan dia seutas jam. Lama sangat aku simpan dan pendam hasrat tu untuk beri pada dia. Berbulan-bulan aku usha dan cari mana yang sesuai pada dia. Aku tahu dia dah ada banyak sangat jam. Itu adalah hobi dan kesukaan dia. Aku suka bila tengok setiap jam yang dia pakai cantik dan ikuti ciri yang dia ada. Tapi aku teringin sangat lihat dia memakai jam pemberian aku nanti. Aku sangat mengharapkan itu. Banyak jam juga yang dia beri pada aku hinggakan aku sayang nak pakai sebab takut rosak. Aku sayang pemberian dia seperti mana aku sayangkan dia, cukup sayang. 
Cuma malam ni aku minta dia pilih jam yang menjadi pilihan di antara beberapa keping gambar diberi. Dia pilih dua tiga jam yang ada. Aku minta untuk dia pilih seutas jam yang paling cantik dan selesa. Aku minta untuk dia rasa pakai bila selesa jam tu nanti. Tapi dia fikir aku perlu beri pada orang yang ingin aku hadiahkan untuk dia sendiri tahu selesa ataupun tidak. 
Aku tahu. Dia tak tahu yang aku ingin beri dan hadiahkan pada dia. Aku berkata dan bertanya dengan baik. Dia membalas dengan ayat yang marah biarpun dia menidakkan yang dia marah pd waktu tu.

Tapelah mungkin awak tak suka. Mungkin juga saya terasa yang awak marah saya padahal mungkin awk tiada maksud apa-apa. Mungkin juga waktu pertanyaan saya tidak sesuai pada waktu ini.
Saya tak paksa awak apa-apa. Saya sedar siapa saya di mata awak.
Saya anggap benda ini semua kecil.

Inshaa Allah bila sampai masanya nanti, niat saya akan tercapai untuk hadiahkan awak seutas jam pada waktu dan masa yang sesuai. 
Allah Maha Mengetahui...


Love, fna 💓