Friday, May 3, 2019

Wahai Jantungku

Assalammualaikum...

Sudah hampir sebulan lebih aku tidak merungkai tentang kehidupan harian aku. Hari ini tibanya aku di rumah keluargaku lewat petang. Dalam perjalanan pulang ke sini, dada aku berdegup kencang seperti selalu. Rasa seperti aku tidak punya masa yang lama. Aku menganggap ada sesuatu yang masih tidak kena pada diriku. Aku bermain dengan teka teki sendiri. Adakah aku sihat? Aku sendiri tidak pasti. Makin kerap sakit itu datang, makin kerap juga aku menahan rasa kesakitan itu. Jika dengupan jantung aku ini terhenti, biarlah ia terhenti tatkala aku tenang untuk kembali kepada-Nya. Di saat aku sudah bersedia dan sentiasa bersedia. Mungkin juga melihat mereka yang aku sayang bahagia, aku redha dengan segalanya. Esok aku akan pergi mencari jawapan. Antara benar teka teki yang selama ini bermain di fikiran atau aku masih diberi peluang untuk teruskan hidup seperti biasa.

Siapa tahu kuasa Tuhan yang Maha Berkuasa. DIA melihat segalanya. DIA mengetahui apa yang terbuku di hati dan apa yang terlintas di fikiran ini. Ruang aku masih ada, aku tetap bersyukur. Alhamdulilah... terima kasih Allah... 

Wahai jantungku...
Bertahanlah kau untukku...
Aku memerlukan kau untuk berdegup agar aku masih mampu melihat dunia ini dan menghargai kehidupan aku....
 Jantungku...
Berdeguplah kau dengan indahnya  sebagai tanda kau menghargai nikmat Tuhan beri...
Jantungku...
Jangan kau putus harapan kerna aku masih membutuhkan kau, wahai jantungku...

Terima kasih Allah di atas segala pinjaman yang kau beri buatku...


Love. fnayzd 💗