Thursday, May 24, 2018

Alhamdulilah !

Assalammualaikum.

Hye hye hye !

Lama tak menjenguk blog ni..hihi..Harini dah genap seminggu kita berpuasa pada tahun ni..Alhamdulilah..syukur..Masih diberi kesempatan lagi untuk berpuasa dan menunaikan ibadah di Bulan Ramadhan ni..Okay malam ni aku nak bercerita tentang hari ini..Apa yang aku lalui hari ini..

Bismillah..

Harini aku datang interview untuk satu company yang berdekatan dengan rumah sewa aku ni..Kira dekat sangatlah kalau diikutkan..Aku bersyukur sebab dapat lalui hari yang cukup menenangkan hati aku..Terasa lapang..terasa cukup tenang dan selesa..Macam seolah-olah aku tengah buat shooting video..ahahah..Semua benda jadi slow motion dan kau betul-betul menikmati setiap detik yang berlalu tanpa meragui apa-apa..Aku benar-benar cukup bersyukur sangat-sangat..Aku menjadi seorang yang luar biasa hari ini..Alhamdulilah! Aku berjuang untuk di temuduga..Aku bersungguh-sungguh ingin mendapatkan rezeki yang Allah beri..Betul bila kita kembali dan yakin dengan perancangan Allah buat kita, kita akan menjadi setenang-tenangnya..Kita akan nampak semua benda ke arah kebaikan dan positif..Aku perbaiki diri dari hari ke hari..Aku bergantung harap hanya pada Illahi..Aku berusaha untuk dapatkan sesuatu..Aku perlu berusaha gigih..Allah memberi peluang buat aku depan mata, aku kena bekerja keras untuk mendapatkan peluang itu..Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..Aku melihat environment company tadi, cukup menyakinkan aku yang aku memerlukan suasana sebegitu..Membangkitkan aura positif dan cukup selesa..Aku di temuduga oleh General Manager dan HR Manager..Mereka sangat-sangat membantu dan memberi respon yang positif..Aku berdoa dan berharap akan diberi peluang untuk bekerja di situ..Rezeki Allah, kita tidak tahu jalan mana yang terbaik untuk kehidupan kita kelak..Apa yang tertulis, itulah yang Allah tujukan buat kita..Bersyukur, berusaha dan bertawakal dengan ketentuan-Nya..Pasti ada jalan biarpun kita rasa buntu tak tahu nak buat apa..Cari Allah, mohon padaNya, mintalah apa saja yang kita inginkan seikhlasnya,..DIA Maha Mendengar, DIA Maha Mengetahui, DIA Maha Berkuasa..Tiada yang perlu diharapkan melainkan DIA..KebesaranNya tiada tandingan..

Moga saja doa aku ini di makbulkan.. Amin ya Rabbal Alamin..

Love, fnayzd ❤