Friday, May 18, 2018

Ramadhan tiba

Assalammualaikum Ramadhan .

Alhamdulillah . 
Harini dah masuk 2 hari bulan Ramadhan pada tahun ni. Aku berada di Kuala Lumpur sekarang ni. Tak KL sangat but Selangor actually..huhu.. Aku menyambut awal Ramadhan separuh di Johor dan separuh lagi di sini. Bersahur bersama famili sendiri but berbuka puasa bersama housemate. Masing masing tak balik ke kampung halaman menyambut puasa bersama keluarga. Berada di perantauan begitulah nasibnya kan. But aku still bersyukur masih bernyawa dan diberi kesempatan untuk merasai bulan Ramadhan lagi. Bakal 26 tahun ni, masih diberi peluang untuk mencari diri sendiri. Aku sempat menunaikan solat terawih hari ini. Syukur sangat sangat. Ketenangan yang tak terungkap oleh perasaan aku sendiri. Cukup telus cukup indah sekali. Lapang dada dan hati dengan sendirinya. Esok harap-harap dapat pergi lagi dan seterusnya. Jiwa memerlukan ubatnya sendiri hanya melalui Dia. Indahnya kan. Hati rasa nak menangis tapi menahan kerna sakit dirasai. Allah Maha Mengetahui. Apa yang terbaik untuk aku, apa yang terbaik untuk orang lain. Kadang kadang rasa ingin berputus asa, tapi aku perlu pujuk hati agar bertahan dan terus berusaha. Betul, semua orang ada kesilapan sendiri. Hanya ingin atau tidak kau perbetulkan segalanya. Biarlah 'mereka'. Biarkan mereka bahagia dengan sendiri. Aku? Aku akan mencari bahagia aku sendiri melalui cinta yang luar biasa. Cinta yang tiada gantinya. Kenapa perlu mengejar sesuatu yang tak pasti? Sedangkan kau tahu kau perlu mengejar sesuatu yang sememangnya cukup pasti tidak mengecewakan kau, tidak melukai kau. Malah beri ketenangan dan keindahan buat kau. Aku manusia biasa yang mudah alpa dan lalai dengan apa yang ada di depan mata. Setiap hari aku perlu mengingatkan diri sendiri tentang semuanya hanyalah sementara. Aku ingin bersihkan hati dari titik hitam yang membuatkan hatiku terluka dengan sendiri. Ya Allah, kau bukakanlah pintu pintu rezeki buatku, pintu pintu kesihatan, pintu pintu kenikmatan, pintu pintu ketenangan, pintu pintu kebahagiaan serta pintu pintu syurga untukku. Kau tahu yang terbaik buatku. Aku yakin dan percaya dengan kebesaranMu. Moga aku terus terusan menjaga hati ini. Amin ya rabbal alamin. 

Love, fnayzd ❤