Monday, May 7, 2018

Hati Seorang FNA

Assalammualaikum w.b.t

Hye . Malam ni jari jemari aku tak reti diam bila dok google nama sendiri last2 terjumpa blog sendiri yang memang dah berhabuk berdebu dan sewaktu dengannya. Ahaha. Hampir 7 tahun lepas blog ni aku tinggal tanpa memberi kata-kata terakhir. Adoi, sungguh drama kan. Whatever! Tapi yang penting blog ni bakal mewarnai kembali kehidupan seharian aku mulai hari ini. Manalah tahu kan, blog ni boleh menjadi kenangan dan memori yang aku simpan bila aku dah tade lagi di dunia ni. Buat suami tercinta dan juga buat anak-anak aku nanti. Belum ada suami lagi tau biarpun dah 7 tahun berlalu. Insha Allah andai diizinkan Allah aku menemui jodoh dengan orang yang benar-benar aku cintai dan sayangi. Orang yang mencintai dan menyayangi aku seikhlas hati. Seorang lelaki yang tak pernah jemu melayan kerenah aku yang cukup sensitif. Andai awak baca blog saya satu hari nanti, awaklah orangnya. Tiada yang lain. Sungguhpun tiada siapa tahu, tapi aku yakin Allah Maha Mengetahui dan aturan Allah cukup sempurna. Mungkin juga dia tengah lena dibuai mimpi, Siapa tahukan. Amin!

Okay, let's begin!

Hampir 7 tahun berlalu dengan begitu saja. Masa begitu pantas dan aku merasa cukup tua sekarang ni bila dikira-kira umur yang makin meningkat. Alahai... angka pada umur cukup merasakan aku semakin berumur dan tua. Tapi moga-moga tiada lagi kedutan di wajah. Huhuhu. 17 Ogos tahun ini umur aku bakal mencecah 26 tahun Oh my ! 😨 Sepatutnya tahun ni lah bakal menamatkan zaman bujang. Dulu aku pernah berniat dalam hati yang 26 tahun nanti, aku akan berkahwin dan menjadi suri pada seseorang. Tapi Allah dah aturkan perjalanan aku, masih belum sampai lagi jodoh aku kan. Its okay. Perjalanan hidup aku masih panjang dan aku masih lagi dalam proses memperbaiki diri sendiri untuk jadi yang lebih baik dari hari ke hari. 

Bukan mudah untuk menempuh kembali alam percintaan yang pernah buat aku terluka dan menjadi seorang yang "heartless". Hanya Tuhan yang tahu bertapa sakitnya dan peritnya aku lalui 7 tahun lepas. Cinta pertama, memang bukan mudah untuk dilupakan. Kesan parut di hati masih lagi berbekas hingga kini biarpun dia dah beristeri dan miliki 2 orang anak lelaki. Aku tidak berdendam. Lama sudah aku maafkan dia, cuma aku memang takkan dapat melupakan apa yang dia lakukan pada aku. Mungkin dengan niat dia melepaskan diri dan salahkan aku pada situasi yang sememangnya berpunca dari dia sendiri. Dia berjanji dan hanya memberikan aku harapan palsu dengan penantian yang sia-sia. Sudahlah. Kalau bukan kerana dia juga, takkan aku berjumpa dengan seseorang yang sekarang berada dalam hati aku ini. Aku patut berterima kasih pada dia sebab tinggalkan aku dan memberi peluang pada orang lain untuk menghuni hati aku. 

Si Dia.
Seorang lelaki yang cukup sempurna di mata aku. Hampir 3 tahun aku mengenali dia. Biarpun banyak dugaan yang dilalui. Aku cuma berharap dia yang terakhir buat aku selamanya. Tak perlu aku kenalkan dia di mata dunia, cukup sekadar dia berada di hati dan menjadi isi di setiap doaku ketika sujud pada Illahi. Doa adalah bahasa rindu dan cinta yang paling dekat untuk aku sampaikan buat dia yang jauh dari pandangan mata. 

Love, fnayzd