Thursday, May 10, 2018

Syukur Ya Allah !

Assalammualaikum .

Alhamdulilah ! 

Sudah berapa hari berturut-turut aku sentiasa update blog ni. Tujuan aku cuma ingin mencatat hari hari yang bersejarah untuk aku dan juga Negaraku. Beberapa jam lepas sekali lagi Negaraku Malaysia menerima kembali bekas perdana menteri yang ke-4 dan melantik beliau semula menjadi Perdana Menteri yang Ke-7. Syukur padaMu Ya Allah. Tun M menjadi perdana menteri kembali untuk mengubah Negaraku 5 tahun dari sekarang. Kau panjangkanlah umur beliau dan berikanlah kesihatan yang baik buat beliau serta pemimpin-pemimpin Negaraku yang lain. Kau permudahkanlah urusan mereka sebaik-baiknya. Aku menitis airmata saat ini. Terharu dan sebak rasanya untuk segalanya. Aku berani untuk meletakkan harapan buat diri sendiri bila Kau bangkitkan aku ari lena. Hati aku tenang. Cukup indah merasa hari ini lain dari hari yang lain. 

Ya Allah . 

Andai esok masih ada buat aku, Kau jagakan mereka yang aku cintai dan sayangi sebaiknya.
Andai esok masih ada untuk aku, Kau tenguhkan hati aku untuk terus berharap dan berharap.
Harapan yang buat aku tabah dan mengorak langkah untuk mencari kebahagiaan aku sendiri.
Andai esok masih ada buat aku, Kau kurniakanlah rezeki yang luas dan melimpah ruah terhadap aku serta keluargaku. Yakini aku untuk terus meletakkan harapan kepadaMu. 
Andai esok masih ada buat aku, Kau bersihkan hatiku dari cemburu dan iri hati terhadap kebahagiaan orang lain biarpun aku belum memiliki kebahagiaan itu.
Yakini aku lagi untuk bersabar dan terus bersabar dalam apa jua yang aku lakukan.
Kau titipkanlah segala kebaikan yang aku buat mampu memberi sinar harapan dan kegembiraan buat orang lain. Aku ingin melihat jua orang lain bahagia tatkala aku juga bahagia. 
Rezeki dan bahagia yang sentiasa dikongsikan bersama. 
Kasih sayang dan rindu yang sentiasa tersemat di hati.
InshaAllah . 
Moga segalanya menjadi ketenangan aku sebelum aku pergi menghadap Illahi. 
Amin Amin Amin .


Love, fnayzd ❤