Tuesday, May 8, 2018

Heartless

Hye!

Assalammualaikum...

Alhamdulilah. Semalam aku dapat email dari satu company dekat Damansara untuk datang interview. Which is interview tu adalah first day Ramadhan tahun ni pukul 2 petang. Aku dah decide untuk pergi disebabkan sekarang ni aku dah menjadi penggangur terhormat selama sebulan. Walaupun baru sebulan duduk rumah, tapi aku rase dah macam berbulan-bulan tak kerja. Bila mana setiap masa kau busy dan secara tiba-tiba kau jadi unemployed. Mana tak sedihnya kan. Rasa macam dunia gelap dan kau lost semuanya. Banyak benda yang kau tanggung untuk bayar tiap bulan, ada yang kena hold. What a life. Poor fna. But, aku masih cuba untuk berfikiran positif dan anggap sampai situ je rezeki aku. Mungkin Allah akan datangkan rezeki yang baru buat aku dan lebih baik dari sebelumnya. InshaAllah. Amin!

Berbalik pada post untuk hari ini.

Heartless 💔

Aku sebagai manusia pernah melalui fasa heartless ni. Bila mana kau dah rasa tawar hati untuk mengharapkan orang lain dan tak peduli langsung tentang sekeliling kau. Kau tak peduli apa yang orang cakap tentang kau, kau dah tak ambil kisah tentang orang lain. Kau dah tak harap apa-apa langsung daripada orang lain. Sebab apa, sebab hati kau banyak kali dikecewakan. Hati kau dah banyak dilukai. Kau banyak mengalah. Kau banyak pendam. Kau banyak kali memaafkan kesalahan orang lain. Kau turunkan ego kau untuk orang lain tapi orang tak pernah langsung hargai apa yang cuba kau buat untuk dia dan apa yang cuba kau usahakan untuk mempertahankan sesuatu. Bukan sebab kau give up tapi kau penat bila diperlakukan sebegitu berulang kali lagi lagi lagi dan lagi. 

Aku .

Aku kalau boleh tak nak melalui fasa tu lagi, Aku tahu bila aku kembali pada fasa tu, aku akan berubah. Hati aku akan bertukar menjadi keras. Aku takkan mudah menangis. Aku langsung tak peduli dah pasal orang lain. Aku buat hal aku. Apa orang nak cakap pasal aku pun, aku dah tak kisah langsung. Kau pujuk aku atau kau buat apa-apa pada aku untuk buat hati aku kembali pulih, takkan bermakna lagi. Dia takkan terima. Dia takkan boleh terima lagi. Jangan biarkan ia berlaku. Tolong.

Awak .

Awak yang mana menjadi penghuni hati saya, saya berharap sangat awak tak akan buat hati saya menjadi sekeras batu kerikil. Jangan pudarkan pelangi hati saya menjadi awan gelap yang tiada sinar cahaya. Saya tahu andai saya menjadi seorang yang heartless, awak tak akan dapat temui diri saya lagi. Saya akan menjadi orang yang cukup asing buat awak nanti. Jangan buat kesilapan yang sama berulang-kali. Jangan biarkan saya terkapai-kapai sendiri. Saya akui saya cukup sensitif. Tapi sensitif saya bersebab. Perilaku saya bersebab. Bergantung pada awak sendiri. Bila mana saya sudah tidak meletakkan apa-apa lagi harapan pada awak, mungkin saya mula sedar yang saya tidak diperlukan oleh awak sendiri. Andai saya tidak ambil tahu dan kisah tentang awak, mungkin hati saya sudah mula untuk berhenti mengejar awak. Hati saya tidak mudah dibuka untuk seseorang. Hati saya cukup sukar untuk mempercayai orang lain. Jika kepercayaan saya mula pudar, saya tak akan mudah untuk percaya kata-kata awak lagi. Saya akan melangkah pergi membuat haluan saya sendiri. Awak jangan memperlakukan saya sebegitu ya. Jangan biarkan saya tawar hati dengan awak. Saya mohon pada awak. Itu saja yang saya minta . 


Love, fnayzd ❤